Het vervoeren van treinstellen van Arriva, inclusief de motoronderdelen. Een uitdagende en leuke klus welke door ons is uitgevoerd in opdracht van Arriva en in samenwerking met Emil Egger. Lees hieronder hoe dit project is verlopen en hoe wij de werkzaamheden hebben verricht en hebben ervaren.
Voor de firma Arriva in Meppel heeft de WIDO de opdracht gekregen om enkele treinstellen te lossen en naar binnen te brengen. Vooraf heeft er een gesprek met Arriva plaatsgevonden waarin de opzet is gemaakt en de klus is voorbereid, hierin zijn onderdelen als de veiligheid en de werkplekinspectie in meegenomen. De opzet was gemaakt om de motorgondel en het stuurstand gedeelte in de busremise in Meppel te plaatsen. Een leuke en uitdagende klus voor ons. Na ontvangen te zijn door de projectleider van Arriva, Dhr. S. Cnossen, zijn wij gestart met het opstellen van de kranen en het hijsen van de motorgondel. Als eerste werd het stuurstand rijtuig, ofwel het een rijtuig dat is voorzien van één stuurstand, verplaatst.
Alvorens het verplaatsen van dit rijtuig zijn er eerst draaistellen in de hal verplaatst. Met behulp van onze imposante 40 ton carrier set en de Mora heftruck kon het stuurstand rijtuig op de eindpositie worden geplaatst. Hierna volgde het motor gedeelte, welke naar de eindbestemming is gedragen op twee heftrucks.
De firma Emil Egger, de huistransporteur van Stadler Rail AG, verzorgde het transport vanuit Zwitserland naar Meppel. Een prettige samenwerking met een mooi uiteinde. Afsluitend hebben onze medewerkers mogen genieten van een volledig verzorgde lunch van Arriva, top geregeld. Al met al een mooi project, waarvoor dank aan de firma Arriva voor het door hen in ons gestelde vertrouwen.
Dit project illustreert onze werkzaamheden en onze ervaringen, bent u nou benieuwd naar ons of andere werkzaamheden van ons. Neem dan een kijkje op onze projecten pagina of neem direct contact met ons op.